Lees alles over het coronavirus en openbaar vervoer.
Lees alles over de dienstregeling in Nederland en wat er bijvoorbeeld gebeurt als NS een winterdienstregeling rijdt. Lees meer over de dienstregeling en over de aangepaste dienstregeling die NS soms rijdt bij slechte weersomstandigheden.
Lees alles over de NS dienstregeling 2022.
Reizen per trein is ideaal, zeker naar buurlanden als België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Je stapt comfortabel op bij een station in de buurt en met een overstap op een internationale trein kom je ontspannen aan op je buitenlandse bestemming.
→ Alles over het reizen per trein in het buitenland
→ Per trein naar België, naar Duitsland, naar Frankrijk of naar Londen
→ Alles over Interrail passen
→ Internationale reisplanner
Een treinreis kun je betalen met de ov-chipkaart of door vooraf een kaartje te kopen. Treintickets zijn op het station te koop (in ieder geval altijd bij een automaat) of vooraf op internet.
Lees meer op de pagina Treintickets kopen.
Ben je ondernemer of zzp'er? Neem dan gratis een NS Business Card.
Fiets meenemen? Lees er alles over op de pagina Fiets meenemen in de trein.
Met de trein reis je eenvoudig naar een evenementen, attracties of naar de binnenstad van een grote stad.
Niet iedere treinreis verloopt vlekkeloos. Je komt te laat aan, of je trein reed helemaal niet, of misschien kreeg je zelfs wel een boete. Gelukkig heeft Rijden de Treinen tips.
Heb je vertraging opgelopen tijdens je treinreis, of kon je je treinreis zelfs niet maken door uitgevallen treinen? Wanneer je vertraging een half uur of groter is krijg je in veel gevallen geld terug bij vertraging. Afhankelijk van de vervoerder en het traject krijg je compensatie voor de ontstane vertraging.
Alle NS intercity's beschikken over officiële stiltecoupé's, waar je in alle rust kunt lezen, werken of slapen. Op deze pagina lees je alles over de stiltecoupé.
Heb je een boete gekregen omdat je zonder geldig vervoerbewijs reisde? Lees meer over de procedure en je mogelijkheden in deze situatie. Lees meer op de pagina Boete gekregen.
Kom je er niet uit of heb je een klacht? Neem dan contact op met de klantenservice van je vervoerbedrijf.